fbpx

Да подобриш настроението си

Публикувано на: 16 Юли, 2020 | 18:20 ч.
Има 824 преглеждания на статията преди вас.

В страни с голяма географска ширина, където има продължителни периоди на слаба естествена светлина, през зимните месеци, е обичайно хората да страдат от депресия. Нарича се сезонно ефективно разстройство. Има основателна причина, за да се случва това.

Частта от човешкия мозък, отговорна за  емоциите на личността (т.е. начинът, по който тя се чувства) е чувствителна към количеството светлина, която поглъща ретината, в задната страна на окото. Тя свързва ярката светлина с деня и следователно има  стимулиращо действие върху  емоциите, а слабата светлина – с вечерта и така има успокояващ ефект.

Затова, може би, не е изненадващо, че „светлинната терапия“, която се състои в това,  да бъдат  излагани очите  на ярка светлина, се използва за лечение на депресия. Всъщност, скорошно проучване установи, че светлинната терапия е по-ефективна за облекчаване на депресията от антидепресантите!

И все пак, трябва да се внимава със светлинната терапия, за да не се получи изгаряне на ретината , при взиране  в слънцето.  Очите просто трябва да бъдат в добре осветена зона. Слънчевата светлина изглежда, че има, в най-голяма степен, подмладяваща функция. Изследователите  са открили още, че сутрешната светлина е особено добра за повдигане на настроението на човек.

Ако не прекарвате достатъчно време в естествено осветена среда, това може да се отрази на настроението ви. Затова опитвайте се да излизате на слънце по-често, особено през сутрешните часове. Подобрете настроението си и се наслаждавайте повече на живота!